Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Obchodní dům Prior Brno
Čtveřice domů Dornych 29 až 33
Dešťová kanalizace v Černovicích (stoka F35d)
Železniční trať Prostějov–Třebovice
Podzemí pod hlavním nádražím v Brně
Hotel Klenov Bystřička
Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Fotka

Jak jsem potkal Zázrak


15. 11. 2010
Jsou chvíle, kdy se mně zdá, že nějaká vyší moc neodvratně vede mé kroky. A ke své radosti musím tvrdit, že jde až na výjímky vždy o chvíle nečekaně šťastné. Ať dělám cokoliv, štěstí si mě najde. A tak tomu bylo i tentokrát.

Když jsem skončil montáž dřevěné poličky, zamířil jsem, jako skoro každý všední den, na vlak. Protože cesta přes brněnské hlavní nádraží, přeplněné lidmi a utopené v ruchu a shonu mě odrazuje rok od roku více, rozhodl jsem se zvolit některou z variant. A nechal jsem to na náhodě. Ta se činila - a to hned pětkrát za sebou. Na zastávce Antonínská jsem čekal, rozhodnut vyrazit tím směrem, kterým pojede tramvaj jako první. Přijela jednička a tak jsem zamířil na Moravské náměstí - to znamenalo doufat, že pojede co nejdříve trojka, abych na konečné ještě stihl autobus do Bílovic, kde konečně přestoupím na vlak. Jinak by plán neměl cenu a musel bych přecejenom na hlavní. A štěstí se usmálo podruhé - hned po výstupu na mě zazvonila trojka a tak jsem zcela bez čekání přestoupil a zamířil na Starou Osadu.

Příští šťastná chvilka měla ale právě opačný charakter. Autobus do Bílovic mně ujel takřka před nosem a to znamenalo půl hodiny čekání na nepříjemné a nudné zastávce. Čtvrté štěstí - zastavil přede mnou autobus nejpodivnější ze všech brněnkých linek MHD. Trasa 64 na Červený písek vede opuštěnou krajinou za seřaďovacím nádražím. A když používám předložku za, měl bych ji napsat tuučně, protože v tomto případě má podobný význam jako, když uslyšíte, že je něco za koncem světa nebo za hranicí lidského poznání. Jelo nás jen pět a to ještě mladá cikánka s dítětem vystoupila na další zastávce. Projeli jsme podivnou čtvrť, která je sice blízko města, ale je z ní daleko na všechny strany, zastávky Zimní I, Zimní II, Depo a další a já začínal cítit, že dnešní večer nebude jako jiné.

Za zastávkou Podzimní (která je za zastávkou Jarní) musí člověk překonat v úchvatné výšce 200 m dlouhou lávku nad seřaďovacím nádražím. Na ní je tma a pod ní se rozkláda rozvlněné moře, které jako parníky křižují lokomotivy. Elektrické táhnoucí dálkové vlaky prosviští kousek od dosluhujících motorových posunovacích, kterým se z komína valí chuchvalce dýmu, z depa občas vyjede akumulátorová Adéla a těžké nákladní stroje, nkdy spojené do dvojice přivážejí na koleje mizící ve tmě nákladní vlaky z různých koutů Evropy. Téměř neustále probíhá rozřazování vlaků na svážném pahrbku přímo pod lávkou, kovové háky zvoní a vše podtrhuje strašidelné syčení kolejových brzd. Když někdy bývá mlha, má člověk pocit, jako by se ocitl přinejmenším v dílně Hefaistově, ale možná rovnou v pekle.

A pak se stala pátá náhoda. Pravděpodobnost, že se to přihodí zrovna v minutě, kdy vkročím na lávku, je menší než jedno promile a přece se to stalo. Spatřil jsem ji. Několik let jsem si přál ji vidět a pořád mně unikala. Sledoval jsem její vývoj skrze reportáže, články, diskuze a fotky čtyři roky, než se mně podařilo ji zahlédnout. Byla krásná - lokomotiva řady 380 z plzeňské Škodovky, nejsilnější čtyřnápravový stroj v Evropě, trojsystémový gigant, zázrak na kolejích zvaný jednoduše Zázrak. Do Brna přijíždí jen v některé dny a to jen jednou za den ve zkušebním provozu s nákladními vlaky. Dnes jsem tedy poprvé viděl v provozu stroj, který se má již brzy stát budoucností české železnice. Líbil se mně a držím mu palce.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Viktora
Text: Vlečka zrušena Drážním úřadem 30. 6. 2022. K fyzické likvidaci vlečkové koleje došlo ve dnech 21. až 25. listopadu 2022 při uzavírce části Křižíkovy ulice, kterou vlečka protínala a části navazující ulice Fr. Halase.
Číst

Autor: Radim
Text: Zajímavý článek o dnes již neexistující cukrovarnické vlečce. Právě si nějak matně i pamatuju, že v té ul. Cukrovarská býval nějaký dost nepříjemný přejezd, kterému jsem se na Favoritu (a později i ve Favoritu) raději vyhýbal. :-)
Číst

Autor: Pepix
Text: Zdravím Jirko z Ostružné, jsem zde dokonce výpravčí, tak náhodou :D Můžu poskytnout nějaké doplňující info. Za 350.KBS, Josef Ptáček.
Číst

Autor: Kps
Text: Je to asi LEVI, spol. s.r.o.
IČO: 15526119
Číst

Autor: Kps
Text: Najdete si to v katastru nemovitostí...
Číst